Přijímání žáků:

V HUDEBNÍM OBORU SE ŽÁCI UČÍ POROZUMĚT HUDBĚ A SAMI JI PROVOZOVAT, žák může volit z těchto studijních zaměření: hra na klavír, elektronické klávesové nástroje, housle, violoncello, kontrabas, zobcovou flétnu, hoboj, příčnou flétnu, klarinet, saxofon, trubku, baskřídlovku, baryton, pozoun, tubu, lesní roh, klasickou kytaru, elektrickou kytaru, bicí a sólový zpěv. 
VE VÝTVARNÉM OBORU ZÍSKÁVAJÍ DĚTI ZKUŠENOSTI V MALBĚ, KRESBĚ, GRAFICE, KERAMICE A FOTOGRAFII.
V TANEČNÍM OBORU SE DĚTI UČÍ ZÁKLADŮM LIDOVÉHO, KLASICKÉHO I MODERNÍHO TANCE.
V LITERÁRNĚ – DRAMATICKÉM OBORU SE DĚTI ZAMĚŘUJÍ NA PROJEV MLUVENÝ, PÍSEMNÝ A POHYBOVÝ.

Žáci jsou přijímání ke studiu na základě talentových zkoušek . 

Pokud více žáků dosáhne při talentových zkouškách stejného počtu bodů, má potom v přijímání žáků přednost  uchazeč o studium s nižším číslem zápisového lístku.

Co je dobré vědět před nástupem ke studiu v ZUŠ
 


Požadavky ke zkouškám:

hudební obor:

          • Intonace –  zpěv lidové písně
          • zopakovat hraný tón
          • Rytmus  -   vytleskat  rytmus
          • Sluch    -    rozpoznat vysoké a hluboké tóny
              Součástí zkoušky je komunikační zralost.


    literárně - dramatický obor:

    • uchazeč si připraví jeden krátký text zpaměti
    • práce s jednoduchým textem - s různou motivací
    • slovní komunikace, komunikační zralost
    • pohyb v prostoru - chůze s různou motivací
    • přijetí role - jednoduchá divadelní improvizace podle zadání
    • základní rytmické cítění - vytleskání jednoduchého rytmu


    taneční obor:

    • rozlišení tempa - chůze, běh
    • orientace v prostoru
    • pohybová improvizace na zadané téma, tvořivost
    • pohybová paměť
    • napětí, uvolnění
    • ohebnost

    V případě, že dítě chce nastoupit do tanečního oboru ve věku od 9 let,

    bude přijímací zkouška obsahovat i další aspekty, jako je vnímání rytmu, pohybové dovednosti,

    pohybová pamětˇ aj., které odpovídají o rok nižším požadavkům ve ŠVP – lze si prohlédnout zde


    výtvarný obor:

    UCHAZEČ VÝTVARNĚ ZPRACUJE ZADANÝ ÚKOL

     

    5 - 11 let :  KOLOROVANÁ NÁMĚTOVÁ KRESBA

    12 – 15 let : KRESBA PODLE MODELU

    16 – 26 let : KRESBA PODLE MODELU

     

    kritéria hodnocení:

    5 -11 let

    • schopnost soustředění na zadaný úkol
    • výtvarné zpracování námětu ( výtvarný projev přiměřený věku)
    • elementární zvládnutí kompozice
    • originalita

     

    12 -15 let

    • schopnost pozorování skutečnosti
    • výtvarný přepis skutečnosti
    • vyjádření tvaru a objemu linií
    • zvládnutí kompozice

     

    16 -26 let

    • pozorování skutečnosti
    • výtvarný přepis skutečnosti
    • vyjádření tvaru a objemu svělem a stínem
    • zvládnutí kompozice

     

     

     

    HODNOCENÍ :

    každá část kritérií je hodnocena samostatně bodovým oceněním

    výsledné hodnocení je součtem všech získaných bodů



    Těšíme se na Vás ! 

    Staroměstské náměstí - 3.12.2024

    sn tyn.jpg

          

             AKTUALITY

       21.12. - HO,TO: Vánoce se Čtyřlístkem

       24.12. - Setkání u vánočního stromu