Přijímání žáků:
V HUDEBNÍM OBORU SE ŽÁCI UČÍ POROZUMĚT HUDBĚ A SAMI JI PROVOZOVAT, žák může volit z těchto studijních zaměření: hra na klavír, elektronické klávesové nástroje, housle, violoncello, kontrabas, zobcovou flétnu, hoboj, příčnou flétnu, klarinet, saxofon, trubku, baskřídlovku, baryton, pozoun, tubu, lesní roh, klasickou kytaru, elektrickou kytaru, bicí a sólový zpěv.
VE VÝTVARNÉM OBORU ZÍSKÁVAJÍ DĚTI ZKUŠENOSTI V MALBĚ, KRESBĚ, GRAFICE, KERAMICE A FOTOGRAFII.
V TANEČNÍM OBORU SE DĚTI UČÍ ZÁKLADŮM LIDOVÉHO, KLASICKÉHO I MODERNÍHO TANCE.
V LITERÁRNĚ – DRAMATICKÉM OBORU SE DĚTI ZAMĚŘUJÍ NA PROJEV MLUVENÝ, PÍSEMNÝ A POHYBOVÝ.
Žáci jsou přijímání ke studiu na základě talentových zkoušek .
Pokud více žáků dosáhne při talentových zkouškách stejného počtu bodů, má potom v přijímání žáků přednost uchazeč o studium s nižším číslem zápisového lístku.
Co je dobré vědět před nástupem ke studiu v ZUŠ
Požadavky ke zkouškám:
hudební obor:
- Intonace – zpěv lidové písně
- zopakovat hraný tón
- Rytmus - vytleskat rytmus
- Sluch - rozpoznat vysoké a hluboké tóny
- Součástí zkoušky je komunikační zralost.
literárně - dramatický obor:
- uchazeč si připraví jeden krátký text zpaměti
- práce s jednoduchým textem - s různou motivací
- slovní komunikace, komunikační zralost
- pohyb v prostoru - chůze s různou motivací
- přijetí role - jednoduchá divadelní improvizace podle zadání
- základní rytmické cítění - vytleskání jednoduchého rytmu
taneční obor:
- rozlišení tempa - chůze, běh
- orientace v prostoru
- pohybová improvizace na zadané téma, tvořivost
- pohybová paměť
- napětí, uvolnění
- ohebnost
V případě, že dítě chce nastoupit do tanečního oboru ve věku od 9 let,
bude přijímací zkouška obsahovat i další aspekty, jako je vnímání rytmu, pohybové dovednosti,
pohybová pamětˇ aj., které odpovídají o rok nižším požadavkům ve ŠVP – lze si prohlédnout zde
výtvarný obor:
UCHAZEČ VÝTVARNĚ ZPRACUJE ZADANÝ ÚKOL
5 - 11 let : KOLOROVANÁ NÁMĚTOVÁ KRESBA
12 – 15 let : KRESBA PODLE MODELU
16 – 26 let : KRESBA PODLE MODELU
kritéria hodnocení:
5 -11 let
- schopnost soustředění na zadaný úkol
- výtvarné zpracování námětu ( výtvarný projev přiměřený věku)
- elementární zvládnutí kompozice
- originalita
12 -15 let
- schopnost pozorování skutečnosti
- výtvarný přepis skutečnosti
- vyjádření tvaru a objemu linií
- zvládnutí kompozice
16 -26 let
- pozorování skutečnosti
- výtvarný přepis skutečnosti
- vyjádření tvaru a objemu svělem a stínem
- zvládnutí kompozice
HODNOCENÍ :
každá část kritérií je hodnocena samostatně bodovým oceněním
výsledné hodnocení je součtem všech získaných bodů
Těšíme se na Vás !